Çalışanın kendi performansını değerlendirmesi

Performans değerlendirmesine ne yazılır?

Performans değerlendirmesi nedir? Bir çalışanın potansiyelinin, yeteneklerinin, işteki davranışlarının ve işle ilgili tüm niteliklerinin diğer çalışanlarla karşılaştırılarak ölçümlenmesidir. Performans değerlendirmesi sistematik, adil ve düzenli yapılması gereken bir işlemdir.

Bir çalışanın performansı kimler tarafından değerlendirilebilir?

Ona göre, bir çalışanın performansı, bir kuruluşun yönetimi tarafından belirlenen hedeflere dayanarak değerlendirilebilir. Hedefler çalışanlara iletilir ve ardından bir çalışanın performansı bu belirlenmiş hedeflerle karşılaştırılır ve bu temelde değerlendirilir.

Performans değerlendirmesinde dikkate alınacak unsurlar nelerdir?

Bu yöntemlerin bazıları aşağıdaki gibidir.

  • Basit Sıralama Yöntemi. Bu yöntemde tüm çalışanlar rastgele sıralanır. …
  • İkili Karşılaştırma Yöntemi. …
  • Grafik Derecelendirme Ölçekleri. …
  • Davranışa Dayalı Değerlendirme Ölçekleri. …
  • 3. Davranışsal Gözlem Ölçekleri. …
  • Kritik Olaylar Yöntemi. …
  • Ağırlıklı Kontrol Listesi. …
  • Amaçlara göre yönetim.

Performans değerlendirme aşamaları nelerdir?

Şöyle ilerler:

  • Yöneticinin hedeflediği başarı standartlarında göre bir planlama oluşturulur.
  • Çalışanların performansı bu yönde izlenerek, onlarla iletişim halinde kalınır.
  • Hedefler ile ortada olan performansların karşılaştırılması yapılarak değerlendirilir.
  • Değerlendirme sonrasında çalışana geri bildirim sağlanır.

Performans yönetimi sistemi nedir?

Performans yönetim sistemi nedir? Performans yönetimi; çalışanlara, çalıştıkları pozisyon ve yeteneklerine uygun hedeflerin doğru bir şekilde verilmesini, bunların objektif ve adaletli bir şekilde değerlendirilmesini ve takip edilmesini sağlayan sistemdir.

Performans değerlendirme sistemi nasıl olmalı?

Etkili performans değerlendirmenin özellikleri aşağıdaki gibi olmalıdır:

  1. Değerlendirme sürecini açıklar.
  2. İş beklentilerini netleştirir.
  3. İş becerilerini gözden geçirir ve günceller.
  4. Başarıları ve hedefleri gözden geçirir.
  5. Değerlendirir ve ödüllendirir.

Performans kriteri ne demek?

Her şirket, çalışanlarının performansını değerlendirmek için çeşitli performans değerlendirme kriterlerine sahiptir. … Performans değerlendirme kriterleri; liderlik, kişiler arası ilişkiler, yapıcı geri bildirim ve ekip çalışması gibi etkenleri içerir.