Internet dolandırıcılığı için ne yapılır

Ödeme sayfalarında web sitesi adreslerinin “https” ile başladığından emin olun. Tanımadığınız kişilerden gelen e-posta ya da SMS'lerde bulunan linklere tıklamayın. Bu mesajlarda yer alan formları doldurmayın. Yakınlarınızdan gelen şüpheli sosyal medya ya da e-postalarında istenenleri yapmadan önce yakınlarınızı arayın.Nov 24, 2021

Internet dolandırıcılığı nereye şikayet edilir?

Mağdur olduğunuz böylesi bir durum karşısında derhal şikâyet için en yakın emniyet birimine ya da Cumhuriyet Başsavcılığına müracaat ederek suç duyurusunda bulunun.

İnternet sitesi üzerinden dolandırıldım ne yapmalıyım?

Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde bilhassa internet aracılığı ile işlenen dolandırıcılık gibi suçlar ile mücadele maksadına yönelik olarak Siber Suçlarla Mücadele birimi kurulmuştur. Dolandırıldım Ne Yapmalıyım ? Durum ivedilikle kolluk birimlerine/savcılığa bildirilmelidir.

Internet dolandırıcılığı nasıl önlenir?

PEKİ NASIL ÖNLEM ALMALIYIZ?

  1. Tanımadığınız adreslerden gelen e-mailleri asla açmayın, linklere tıklamayın.
  2. Kişisel bilgilerinizi, kullanıcı adı ve şifre gibi bilgilerinizi paylaşacağınız sitelere doğrudan internet adresini yazarak girin.
  3. İnternet alışverişlerinizde mutlaka sanal kredi kartı kullanın.

Internet bankacılığı dolandırıcılığı nasıl oluyor?

Oltalama yöntemi Dolandırıcılar böylece bütün kart ve kimlik bilgilerinizi ele geçiriyor. Daha sonra aynı kişinin internet bankacılığı bilgileri de ele geçiriliyor. Paralar QR Kod, nakit çekme, sahte şirketler üzerinden oluşturdukları POS'lardan hesapları boşaltma yöntemlerle dolandırıcıların hesabına aktarılıyor.

Dolandırıcılık ihbari nereye yapilir?

Şikâyet Süreci En yakınınızdaki karakola veya savcılığa giderek ilgililer hakkında şikâyetçi olabilirsiniz. Basit dolandırıcılık suçları uzlaştırmaya tabiidir. Basit dolandırıcılık suçu mağduruysanız şikâyetçi olduktan sonra dosyanız uzlaştırma bürosuna gönderilerek uzlaştırma süreci başlatılır.

İnternet mağazaları nereye şikayet edilir?

BTK Tüketici Sitesi. BTK Bilgi ve İhbar Merkezi'ne 120 Numaralı Telefon Kanalıyla Ulaşılabilmektedir.

İnternet dolandırıcılığı Yargıtay Kararları banka sorumluluğu nedir?

DEĞERLENDİRME VE SONUÇ: Banka tarafından hesapta bulunan paranın güvenliğinin tam olarak sağlanamaması, kötü niyetli kişilerin işlemlerine karşı korunamaması halinde banka hesap sahibine karşı özen yükümlülüğüne aykırı hareket etmesinden dolayı hafif kusurundan dahi sorumludur.