Marş dinamosu arızası neden olur?

Marş dinamosu arızası nedenleri; Akünün bitik veya zayıf olması Akü kutup başlarının çıkması veya gevşemesi. Akü kutup başlarının oksitlenmesi.

Marş motoru kömürü arızası nasıl anlaşılır?

Bu doğrultuda marş motoru kömürünün bittiğinin ön belirtileri aşağıdaki gibi olmaktadır:

  1. Marş dinamonuzun hızında anlık değişiklikler oluyorsa;
  2. Aracınızın marş alma süresinde bir uzama durumu yaşanıyorsa;
  3. Aracınızın marşı eskisi kadar seri bir şekilde dönmüyorsa;

Marş motoru dönmüyorsa sorun nedir?

Marş motoru çok yavaş dönüyorsa veya hiç dönmüyorsa, yeni bir marş motoruna ihtiyacınız vardır. Bendix tipi marş motorlarının tahrik dişli mekanizması ayrı olarak değiştirilebilir. Bu nedenle tüm marş motorunu değiştirmeye gerek yoktur. Redüksiyonlu tip marş motorlarında bu önerilmez.

Marş rölesi arızası nasıl anlaşılır?

Marşa basıldığında tıklama ses gelmiyor ise rölenin değiştirilmesi gerekebilir, teknik destek alabilirsiniz. Marşa bastığınızda “tık” sesi gelmezse röleyi değiştirin. Eğer araç kontak arızası çıkarmış ise marş rölesinde bir sorun ortaya çıkmış olabilir.

Marş dinamosu neden çalışmaz?

Sorununuzun kaynağı bobin olabilir. Marş motoru içinde yer alan bilya, kolektör ve dişlilerde arıza, deformasyon olabilir. En sık görülen ise marş dinamosunun kömürünün bitmesidir. Marş dinamosu kömürü biten ya da azalan marş motoru çalışmaz veya çalışmakta çok zorlanır.

Marş motoru bozulursa ne olur?

Şayet marş motoru sisteminde bir arıza olursa araç hareket etmez. Marş dinamosu aküden aldığı elektrik ile çalışır. Anahtar takılıp kontak çevrildiğinde krank miline bağlı olan volan dişlileri dönmeye başlar. … Marş dinamosu arızası uzun süre basılmasından dolayı akünün bitmesi olabilir.