Otomatik şanzıman selenoid arızası nasıl anlaşılır?

Otomatik şanzıman selenoid nedir?

Selenoid valfler otomatik şanzımanlarda sürüş esnasında TCM (Transmission Control Module)'den aldığı verilerle şanzıman üzerindeki yağ kanalları açıp kapatarak vites geçişleri ile tork basınç seviyelerini ayarlamaya yarayan elektronik valflerdir.

Otomatik şanzıman kavrama arızası nasıl anlaşılır?

Kavrama Arızaları Nelerdir?

  1. 1) Kavrama Kaçırıyorsa. Kayma ve kaçırma sonucu oluşan büyük sürtünme kuvvetleri aşırı ısınmaya yol açar. …
  2. 2) Kavrama Ani Tutuyor ve Ses Yapıyorsa. …
  3. 3) Ayırma Durumunda Disk Dönmeye Devam Ediyor Veya Tutukluk Yapıyorsa. …
  4. 4) Kavrama Kavramış Durumda İken Ses Yapıyorsa.

Otomatik viteste vuruntu ne demek?

Otomatik vitesli araçlarda hareketli parçaların eskimesi veya şanzıman yağının yeterli yağlama yapamaması durumlarında vuruntu yaşanılabilir. … Yağ değişimi ile birlikte yağ filtresi de değişmekte olup vites geçişlerinin bu işlemden sonra daha akıcı hale gelmesi beklenir.

Otomatik şanzıman arıza lambası neden yanar?

Bilgisayar sensörlerin anormal bir şekilde okunduğunu tespit ederse, bir kod kaydeder ve sürücüyü olası sorunlar konusunda uyarmak için otomatik şanzıman gösterge lambası yanacaktır. Bu gösterge ışığının yanmasına neden olan en yaygın sorunlardan biri, şanzıman sıvısı sıcaklığının normalin üzerinde olmasıdır.

Selenoid valf nedir nasıl çalışır?

Valfin içerisindeki pistonu hareket ettirmek için valf içindeki bobine elektrik akımı uygulanır. Selenoid, elektriksel sinyali aldığında giriş kanalı, akışkanı direkt çıkışa doğru uygular. Elektriksel sinyal ne zaman kesilirse vana eski durumuna dönerek akışkan geçişini engeller.