Pedagojik formasyon özel öğretim yöntemleri ders notları

Pedagojik formasyon hangi dersler var?

Günümüzde pedagojik formasyon eğitiminde verilen dersler sınıf yönetimi, özel öğretim yöntemleri, öğretim tasarım ve materyalleri, ölçme ve değerlendirme, öğretmen uygulamaları, eğitim psikolojisi ile eğitim bilimi dersine giriş dersleri olup bu derslerle birlikte başka zorunlu ve seçmeli dersler de bulunmaktadır.

1 özel öğretimde öğretim yöntemleri nelerdir?

  • 1– Komut yöntemi.
  • 2- Alıştırma yöntemi.
  • 3- Eşli çalışma yöntemi.
  • 4- Kendini değerlendirme yöntemi.
  • 5- Katılım yöntemi.
  • 6- Gösteri(demonstrasyon) yöntemi.
  • 7- Öğrencinin başlatması yöntemi.

Pedagojik Formasyon kaç ders?

Pedagojik formasyon öğrencilerinin okullarda yürütülecek öğretmenlik uygulamalarına tıpkı eğitim fakültelerinde olduğu gibi her bir dönemde 72 saat olmak üzere toplam 144 ders saati katılmaları gerecek. Eski sertifika programında, uygulama öğrencilerinin bu eğitimlere sadece bir dönem katılmaları yeterliydi.

Ozel Ogretim Yontemleri dersi nedir?

Dersin Amacı Öğretmen adayı öğrencilerin öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları konuları ile ilgili ve deneyimli hale gelmeleri amaçlanmaktadır.

Formasyon dersleri kaç gün olacak?

(2) Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programının süresi en az iki yarıyıldır. Dersler, iki yarıyıla bölünerek ve bir öğretim yılında tamamlanabilecek şekilde Ek 1'deki ders programına göre yürütülür. Programda Ek 1'de yer almayan bir ders açılamaz.

Öğretim ilke ve yöntemleri nelerdir?

EĞİTİM-ÖĞRETİM İLKELERİ

  • Çocuğa Göre Öğretim İlkesi (Öğrenciye görelik):
  • Hayatilik ilkesi (Yaşamsallık): Okul, yaşamın kendisi olmalıdır. …
  • Güncellik ilkesi (Aktüalite): …
  • Yaparak-yaşayarak öğrenme ilkesi: …
  • Açıklık ilkesi (Ayanilik): …
  • Ekonomiklik ilkesi:
  • Somuttan soyuta ilkesi: …
  • Bilinenden bilinmeyene ilkesi:

Soru cevap yöntemi nasıl uygulanır?

Her sorun veya fikir için ayrı ayrı soru sorulmalı, birkaç konuyu kapsayan genel sorulardan kaçınmalıdır. Belirsiz ve karışık cevaplar düşündüren bir soru, sınıfta problem çıkartabilir. Sorular dağınık olmamalı; dersin hedefine uygun, tutarlı, konu ile uyumlu olmalıdır. "Merak soruları"ndan kaçınmalıdır.