Rot balans ayarı yapılmazsa ne olur?

Rot balans ayarının düzgün yapılmadığı arabalarda lastikler yerle daha fazla ve orantısız olarak temas eder. … Hem lastiklerin hem de genel anlamda arabanın ömrü için sorun oluşturacak bu durumun devam etmesini engellemek adına lastik aşınması takip edilmeli ve gerekli görülürse rot balans ayarı yaptırılmalıdır.

Rot ayarı bozuk olursa ne olur?

Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.

Rot balans ayarı hangi durumlarda yapılır?

Yan rüzgârın olduğu düz, eğimsiz bir yolda seyahat ederken aracınızın büyük ölçüde sola veya sağa çektiğini ya da lastiklerinizin aşırı aşındığını fark ettiyseniz, aracınızın rot ayarının yapılması gerekmektedir.

Balans ayarı yapılmazsa ne olur?

Balansı bozuk araba özellikle yüksek hızlarda(110-130km) sonrası direksiyonda titremelere neden olur. Balans ayarının bozukluğuna göre araç yoldan çıkacakmış gibi bile his verebilir. Balans ayarı bozuksa tüm lastikler eşit dönüş yapmaz ve sürüş sırasında aracın zıplaması, yoldan bağımsız sarsılması oluşabilir.

Rot balans ayarı önemli mi?

Rot balans, araçlarda doğru sürüş açısından önemli olan bir ayardır. … Özellikle ayar bozukluğu nedeniyle yaşanan araç ve direksiyon titremeleri nedeniyle rot balans ayarı yapılır. Araçlarda ve direksiyonda titremeleri kesmek için rot balans ayarı yapmak gerekir.

Rot ayarı ne zaman gerekli?

Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km'de bir rotbalans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler. Eğer bir araç özellikle de çukurlu yollardan geçmişse rotbalans ayarının kontrol edilmesinde fayda vardır.