Subap ayarı bozulunca ne olur?

Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Sibob arızası nasıl anlaşılır?

Esasında en belirgin subap arıza belirtileri arasında subaptan ses gelmesi yer almaktadır. Bu da genellikle; ayar vidası bölümünün aşırı olarak aşınması, subap ayarının bozuk olması, subap iteceğinin gevşek olması ve millerin bulunduğu alanda gevşeklik yaşanmasından kaynaklanmaktadır.

Subap ayarı nasıl yapılır kısaca?

1-Supap ayarı motor soğukken (yaklaşık 20 oC derecedeyken) yapılır. 2-Silindir kapağı motor bloğuna monte edilmiş olmalıdır. Ölçüm ve ayar için üst kapak (külbütör kapağı) sökülür. Supap boşluğu ölçümü supaplar kapalı durumdayken, yani kamlar supaplara basmıyorken, boştayken, sentille yapılır.

Subap yakan araba nasıl anlaşılır?

Supap Arızası Belirtileri: Motor supapları eridiğinde motor kompresyon kaçıracaktır, çekişi düşecektir, yakıt sarfiyatı artacaktır, motor rölanti devri düzensizleşecektir, hızlanmada kesiklikler ve gaz yememe sorunu meydana gelecektir.

Araba neden sibop keser?

Subap lastiğinin deforme olmasıdır. Bu parça aracın motor yağının, yanma odasına gitmesini engeller. Zaman ile bu parça işlevini yerine getiremez, deforme olur. … Bunun içinde motor silindir kapağının sökülerek, parçanın içinden çıkartılıp yerine, yenisinin takılması gerekmektedir.

Motor subap sesi neden gelir?

Hidrolik iticiler motor soğukken çalıştırıldığında normalde bir parça ses yapar. Motor normal sıcaklığını bulduktan sonra sesin kesilmesi lazımdır. Hidrolik subap iticilerinden, subap sesine benzeyen şıkırtıların gelmesi, iticilerin görevini sağlıklı yapmadığına işarettir.