Sıfır atık belgesi nasıl alınır

Sıfır atık belgesini vermek üzere, Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri yetkilendirilmiştir. temel seviyede sıfır atık belgesi almakla yükümlüdür. Sıfır atık belgesini almak üzere başvurular Sıfır Atık Bilgi Sistemi üzerinden yapılır.Mar 10, 2020

Sıfır atık belgesi almak zorunlu mu?

Söz konusu yönetmeliğin Ek-1' inde yer alan aşağıda bilgileri yer alan bina ve yerleşkelerin 31.12.2020 tarihine kadar sıfır atık yönetim sistemlerini oluşturarak, temel seviye belgeleri almaları zorunludur.

Sıfır atık Belgesi e devletten nasıl alınır?

1. Edevlet şifresiyle https://ecbs.cevre.gov.tr adresinden hesap sayfasına girilir (Kurumunuz onaylı olarak görünecektir). 2. Eğer tesisinizin adresi firma adresinizle aynı ise hesabım bölümünde onaylı görünen firmaya ait bilgi satırının sonundaki işlem yap butonuna basılır.

Sıfır atık Belgesi kimlere zorunlu?

ATIK BELGESİ ZORUNLU İl belediyeleri ve nüfusu elli binin üzerindeki ilçe belediyeleri, organize sanayi bölgeleri, alışveriş merkezleri, havalimanları, tren ve otobüs terminalleri, limanlar ile 50 oda ve üstü konaklama kapasiteli işletmeler gümüş, altın veya platin sıfır atık belgesini almakla yükümlü olacaklar.

Sıfır atık kumbaraları nereden alınır?

Tüm geri dönüşüm kumbara taleplerinizi öncelikle belediyenize bildirmelisiniz. Belediyelerin hazırlamış oldu ambalaj atık yönetim planları kapsamında kumbaralar yerleştirilmektedir.

Sıfır atık belgesi ne işe yarar?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan himayesinde başlatılan Sıfır Atık Projesi'ne uygun olan kurumlara belgeleri verilmeye başlandı. Sıfır Atık Projesi kapsamında, 12 Ocak itibarıyla sistemi kuran kurum ve kuruluşlara prestij kazandırılması amacıyla "Sıfır Atık Belgesi" veriliyor.

Sıfır atık belgesinin geçerliliği kaç yıldır?

Sıfır atık belgelerinin geçerlilik süreleri bulunur. Sıfır atık belgelerinin geçerlilik süreleri beş yıldır. Belge almakla yükümlü yerler belgelerinin 5 yılı bulmasına üç ay kala yeniden belge için başvuruda bulunmalıdırlar. Başvuru sonrasında belge süresi yeniden başlatılmış olur.

Eçbs den sıfır atık belgesi nasıl alınır?

1- Sıfır Atık Bilgi Sistemi Kullanıcıları EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) Kayıt İşlemlerini tamamlamalı, 2-Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısına alarak, kaşe ve imzalı olarak “Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü” ne başvuru yapılmalıdır.