V kayışı klimayı etkiler mi?

V kayışı zamanla özelliğini kaybeder. Esnekliğini kaybeden bu parça krank milinden aldığı hareketi alternatöre, klima motoruna, hidrolik direksiyon pompasına ve soğutma sistemi pompasına iletirken, bunların kasnaklarının dönüş balansını etkiler.

V kayışı kaç km de bir değişir?

Biz genelde V kayışını Trigerle birlikte set halinde değiştirilmesini öneriyoruz. Zaman olarak 4 yıl'da bir yada 60 ila 90 bin km're aralaığında mutlaka değiştirilmesi gerekmeketedir.

V kayışı neden çıkar?

V kayışının kopma sebeplerini aşağıda sıralayalım; Değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması. Değişim sırasında gerginin çok sıkı olması. V kayışının yan sanayi kalitesiz muadili ile değişmiş olması.

Triger kayışı ile V kayışı aynı şey mi?

triger kayışı ile karıştırılmaması gerekir. triger kayışı bir kapak mekanizmasıyla kapalı ve dışardan görülmezken, vkayışı genelde otomobil çalışırken dışardan görülebilen olan o meşhur kayıştır. … triger seti değiştirme periyotlarında işbu kayış ve ilgili gergi rulmanlarının * da değiştirilmesi tavsiye olunur.

V kayışı nelere bağlıdır?

Motor gücünü su pompası, şarj dinamosu ve vantilatöre ileten parçadır. V kayışı, Eksantrik milinden aldığı gücü çeşitli dişliler yardımıyla vantilatör, şarj dinamosu, su pompası gibi parçaların üzerindeki çarkları çevirmesiyle iletmektedir.

V kayışı ne zaman değişir?

Aracınızın V kayışının her 40.000 km'de veya 2 yılda bir kontrolden geçirilmesi önemlidir. Genel olarak V kayışı kontrolü göz ile yapılır. Ancak bazen ince çatlaklar göz ile görülmeyebilir. Risk almak istemeyen bir sürücü iseniz V kayışının ömrünü 80.000 km. veya 4 yıl olarak düşünebilirsiniz.