Otomatik arabada vites neden geçmez?

Debriyaj hidroliği eksilmiş olabilir veya debriyaj hidroliğinde hava olabilir. Şanzıman beyni ve elektrik motoru nem almış olabilir. Otomatik şanzıman kartı arızalı olabilir. Periyodik bakımlarda şanzımanın durumu hakkında bilgi edinebilir ve şanzımandaki parçaları daha uzun ömürlü kılabilirsiniz.Debriyaj hidroliği eksilmiş olabilir veya debriyaj hidroliğinde hava olabilir. Şanzıman beyni ve elektrik motoru nem almış olabilir. Otomatik şanzıman kartı arızalı olabilir. Periyodik bakımlarda şanzımanın durumu hakkında bilgi edinebilir ve şanzımandaki parçaları daha uzun ömürlü kılabilirsiniz.

Otomatik arabada şanzıman arızaları nasıl anlaşılır?

Otomatik şanzımanların arıza belirtileri aşağıdaki gibidir;

  • Şanzıman Yağ Kaçağı
  • Viteslerin Geç Dolması
  • Vites Geçişlerinde Hissedilen Vuruntu.
  • Aracın Şanzımanının kompresyon kaçırması
  • Vites geçişlerinin stabilizasyonunun kötü olması

Nov 13, 2020

Otomatik arabada şanzıman neden bozulur?

Vites geçişleri uygunsuz ve acemice yapılıyor olması. … –Şanzıman yağının değişim zamanı geçmesi , yağ değişmemesi. -Aracın ilk kalkışları sert yapılıyor olması , ilk araba çalıştırıldığında motor ısınmadan HIZ yapmaya çalışması.

Vites geçmemesi neden olur?

Ustalara göre vitese geçmemenin nedenleri genellikle aşağıdaki gibi: Araçta baskı balata azaldığında ya da bittiğinde vites geçişleri zorlaşır. Şanzıman yağı eksikse vites geçişleri zorlaşır. -Debriyaj çatalı arızalı ise baskı balata ayrılması olmayacağı için viteste zor geçiş ya da vites geçmeme söz konusu olur.

Otomatik şanzıman yağsız kalırsa ne olur?

Şanzıman yağı eksildikçe şanzımanda vuruntu, şanzımandan ses gelmesi, vites değişiminde zorlanma gibi belirtiler görülür. Sonrasında da vites değişimi yapılamaz hale gelebilir. Sürüş güvenliği azalır. Aracın performansı düşer ve zorlanan motor aşırı yakıt tüketimine başlar.

Şanzıman bozulması nasıl anlaşılır?

Aracın Vitese Girmemesi ve Vitesten Çıkmaması

  • Kilit bilyaları sıkışmış olabilir,
  • Senkromeç sıkışmış olabilir,
  • Debriyaj teli kırılmış olabilir,
  • Debriyaj vites geçişlerini sağlamıyor olabilir,
  • Vites değiştirme çatalı eğrilmiş, yamulmuş olabilir,
  • Kayıcı vites dişlileri mil üzerinde sıkışmış olabilir,